Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Učební program - rovinná geometrie a streometrie
Straka, Tomáš ; Kubíček, Radek (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Tento dokument popisuje způsob, jakým byl vytvořen prezentační sotfware matematiky pro základní školy. Tento program by měl pomoci pedagogovi při výkladu učiva a studentovi může tento nástroj pomoci pro pochopení látky. Po důkladném zvážení a spolupráci s pedagogy jsme vybrali jako objekt zájmu část matematiky s názvem rovinná geometrie a stereometrie. Přidala se k tomu i problematika zobrazení postupu při řešení konstrukčních úloh. V dokumentu je popsán postup práce  začínající analýzou, přes implementaci, až po testování. Důležitou částí je grafické rozhraní, ovládání programu a způsob vykreslování objektů v okně této aplikace.
Didaktický potenciál hry Ubongo ve vyučování matematice na 1. stupni ZŠ
Váchová, Michaela ; Slezáková, Jana (vedoucí práce) ; Jirotková, Darina (oponent)
Tato diplomová práce hledá možnosti využití deskové hry UBONGO ve vyučování matematice na 1. stupni základní školy. Je zaměřena na manipulativní činnosti žáků během hry a jejím cílem je prozkoumat, co se žáci prostřednictvím této hry učí. Teoretická část popisuje východiska pro výzkum, tedy obsah učiva matematiky a geometrie v RVP ZV, vývojové etapy dítěte z hlediska jeho učení, hru s důrazem na deskovou hru, dotýká se motivace a inspiruje se úlohami z geometrického prostředí Parkety v metodě prof. M. Hejného. Praktická část práce obsahuje přípravu gradovaných úloh, které jsou vytvořeny ze hry UBONGO, za účelem realizace kvalitativního výzkumu. Pomocí této řady gradovaných úloh a následné realizace předexperimentu a experimentu je ověřován didaktický potenciál hry UBONGO, a to se žáky na 1. stupni základní školy. Průběh experimentů je popsán včetně postupů, strategií a poznatků, které se žáci prostřednictvím hry učí. V závěru práce je provedeno vyhodnocení naplnění jednotlivých cílů práce. KLÍČOVÁ SLOVA rovinná geometrie, 2D, manipulace, hra, Ubongo, motivace, učení, polyomino, mnohoúhelník, gradace, strategie
Projekt "Znak třídy" a čtvercová síť
Olšovská, Petra ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Bomerová, Eva (oponent)
Diplomová práce vychází z konstruktivistického přístupu k vyučování matematice na 1. stupni ZŠ, opírá se o zasazení geometrického učiva do čtvercové sítě a sleduje, do jaké míry jsou žáci schopni využít zkušeností se čtvercovou sítí v rámci projektové metody. Za tímto účelem byly sledovány dvě skupiny žáků ve věku 10 - 11 let, experimentální a kontrolní skupina. Práce s experimentální skupinou byla zasazena do dvou týdnů.
Úlohy z prostředí Parket pro děti na přechodu mezi MŠ a 1. ročníkem ZŠ
Šmídová, Kateřina ; Slezáková, Jana (vedoucí práce) ; Jirotková, Darina (oponent)
Cílem předložené diplomové práce je doplnit sérii gradovaných úloh z manipulativního prostředí Parkety. Tyto úlohy poté aplikovat na předškolních a školních dětech v 1. ročníku ZŠ. Pozorovat nejen, jak si s aktivitami poradí, ale jak přemýšlejí, jak své činy vysvětlují, vyjadřují se, a jak spolu vzájemně komunikují. Dále pozorovat sebe, jako výzkumníka, jak zadávám úlohy, jak komunikuji s dětmi a své poznatky evidovat a popřípadě se z nich ponaučit. V teoretické části jsou vymezeny jednotlivé etapy pro předškolní a raný školní věk z hlediska vývojové psychologie, dále je popsáno konstruktivistické pojetí výuky matematiky s odkazem na RVP ZV, RVP PV. A prostudovány učebnice pro 1. a 2. ročník ZŠ, ve kterých se nachází úlohy z prostředí Parkety, z nichž jsou vybrány pouze ty, které ilustrují typologii úloh. Dále jsou popsány příslušné didaktické hry, které souvisí s prostředím Parkety. Pro praktickou část je zvolena metoda kvalitativního výzkumu na základě experimentů u dvou výzkumných skupin. Experimenty jsou složeny z jednotlivých aktivit, které jsou gradovány od samotného vytvoření parket, upřesnění si pravidel při jejich pokládání, až po závěrečnou aktivitu, kde si děti zahrály hru Ubongo. Práce se hlásí k myšlenkám konstruktivistického pojetí vyučování matematice. Závěrem je zhodnocena míra...
Aktivity pro další rozvoj matematicky nadaného žáka na I stupni
Reslová, Eliška ; Kloboučková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Macháčková, Jana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku týkající se možnosti rozvoje matematicky nadaného žáka na 1. stupni základní školy. V teoretické části diplomové práce jsou shrnuty a vysvětleny základní pojmy týkajících se vzdělávání nadaných žáků v České republice. Další část patří motivaci, motivačním procesům a nejčastěji využívaným matematickým soutěžím v rámci vzdělávání v České republice. Základem praktické části diplomové práce je soubor nestandardních matematických úloh a problémů, jehož cílem je aktivizovat kognitivní rozvoj nadaného žáka. Součástí praktické části diplomové práce je protokol o experimentu a rozbor jednotlivých úloh a aktivit pro nadané žáky. Hlavním cílem mé diplomové práce je vyzdvihnout význam rozvoje nadaných žáků a sestavení obohacujících úloh pro nadané žáky do hodin matematiky. KLÍČOVÁ SLOVA Nadání, modely nadání, motivace, poznávací proces, nestandardní úlohy, aktivita.
Projekt "Znak třídy" a čtvercová síť
Olšovská, Petra ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Bomerová, Eva (oponent)
Diplomová práce vychází z konstruktivistického přístupu k vyučování matematice na 1. stupni ZŠ, opírá se o zasazení geometrického učiva do čtvercové sítě a sleduje, do jaké míry jsou žáci schopni využít zkušeností se čtvercovou sítí v rámci projektové metody. Za tímto účelem byly sledovány dvě skupiny žáků ve věku 10 - 11 let, experimentální a kontrolní skupina. Práce s experimentální skupinou byla zasazena do dvou týdnů.
Učební program - rovinná geometrie a streometrie
Straka, Tomáš ; Kubíček, Radek (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Tento dokument popisuje způsob, jakým byl vytvořen prezentační sotfware matematiky pro základní školy. Tento program by měl pomoci pedagogovi při výkladu učiva a studentovi může tento nástroj pomoci pro pochopení látky. Po důkladném zvážení a spolupráci s pedagogy jsme vybrali jako objekt zájmu část matematiky s názvem rovinná geometrie a stereometrie. Přidala se k tomu i problematika zobrazení postupu při řešení konstrukčních úloh. V dokumentu je popsán postup práce  začínající analýzou, přes implementaci, až po testování. Důležitou částí je grafické rozhraní, ovládání programu a způsob vykreslování objektů v okně této aplikace.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.